Nazaj

e-Naročanje

Vprašanja in odgovori: e-Naročanje

1. Zdravnik mi je izdal e-napotnico. Kako se lahko naročim na zdravstveno storitev?

Po veljavni zakonodaji mora izvajalec, v okviru katerega je bila izdana napotna listina, zagotoviti, da se pacienta v ordinacijskem času naroči prek sistema eNaročanje na zdravstveno storitev na prvi prosti termin oziroma okvirni termin pri izvajalcu, ki ga izbere pacient. 

Druge možnosti so:

  • pacienta lahko naroči že zdravnik, ki je izdal e-napotnico,
  • pacienta lahko naroči medicinska sestra v sprejemnici zdravnika, ki je izdal e-napotnico,
  • pacienta lahko naroči svetovalec v klicnem centru na brezplačni telefonski številki 080 2445. Pacient mora svetovalcu posredovati ZZZS številko pacienta in številko e-napotnice, ki se nahajata na Potrdilu o izdani eNapotnici,
  • pacient se lahko naroči sam preko portala https://zvem.ezdrav.si, kjer ima dve izbiri. Lahko se naroči z vnosom ZZZS številke pacienta in številke e-napotnice, ki se nahajata na Potrdilu o izdani eNapotnici. Če pacient poseduje digitalno potrdilo, lahko z registracijo v portal zVem upravlja z vsemi svojimi e-napotnicami in termini,
  • pacient še vedno lahko stopi v stik z izvajalcem zdravstvene dejavnosti, tako kot je bilo potrebno še pred uvedbo rešitve eNaročanje.

 

2. Ali me mora izvajalec zdravstvene dejavnosti, pri katerem je bila izdana e-napotnica, tudi e-naročiti? 

Da, po veljavni zakonodaji mora izvajalec, v okviru katerega je bila izdana napotna listina, zagotoviti, da se pacienta v ordinacijskem času naroči prek sistema eNaročanje na zdravstveno storitev na prvi prosti termin oziroma okvirni termin pri izvajalcu, ki ga izbere pacient. Navedena obveznost velja, če se pacient strinja, da ga naroči izvajalec.

 

3. Ali mi lahko zdravnik napiše tudi papirno napotnico?

Po veljavni zakonodaji je izdaja e-napotnice obvezna. Le v izjemnih primerih, npr. ob nedelovanju nekega dela sistema eNaročanja, lahko izvajalec izda tudi papirno napotnico. 
V primeru napotnic s stopnjo nujnosti 'nujno' je zaradi varnosti pacienta obvezno poleg e-napotnice izdati tudi papirno napotnico.

 

4. Kje vidim proste termine pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti?

Proste termine pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti lahko pregledate na spletnih straneh https://cakalnedobe.ezdrav.si/ ali https://zvem.ezdrav.si/e-zdravje 

 

5. Nekateri termini, ki so prikazani na straneh eNaročanja, so napačni. Kako to? Komu lahko sporočim ugotovljene nepravilnosti?

Vse podatke o prvih prostih terminih in čakalnih dobah se na spletnih straneh eNaročanja prikažejo taki, kakršne posredujejo  izvajalci zdravstvene dejavnosti. Ti so za pravilnost podatkov tudi odgovorni.
Če menite, da vam je izvajalec zdravstvene dejavnosti ponudil termin, ki se ne ujema s terminom, objavljenim na spletnih straneh eNaročanja, se obrnite na Zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije. 

 

6. Ali moram Potrdilo o izdani eNapotnici posredovati izvajalcu zdravstvene dejavnosti, kjer sem se naročil?

Ne, potrdila ni potrebno posredovati izvajalci zdravstvene dejavnosti. Potrdilo o izdani eNapotnici je namenjeno pacientu, kot pomoč pri eNaročanju. V bodoče bo potrdilo možno posredovati tudi preko elektronske pošte ali SMS sporočil.

 

7. Kaj če izvajalca zdravstvene dejavnosti, kamor bi se želel naročiti, ni na seznamu izvajalcev, ki neko storitev opravljajo?

Možnosti je več. 
Lahko da izvajalec storitve, na katero ste napoteni, res ne opravlja.
Morda izvajalec zaradi kakršnihkoli vzrokov podatkov o storitvi še ni posredoval v centralni sistem eNaročanja.
Mogoče pa je tudi, da zaradi tehničnih težav izvajalec podatkov le trenutno ne more posredovati v eNaročanje.
V vseh podobnih primerih vam svetujemo, da se direktno obrne na izvajalca zdravstvene dejavnosti.

 

8. Kako lahko termin prekličem ali ga spremenim?

Termin lahko prekličete na podobne načine, kot se nanj tudi naročite:

  • pokličete na brezplačno telefonsko številko 080 2445, kjer svetovalcu posredujete ZZZS številko pacienta in številko e-napotnice, ki se nahajata na Potrdilu o izdani eNapotnici. Svetovalec vam termin lahko prekliče,
  • portala https://zvem.ezdrav.si, kjer imate dve izbiri. Lahko prekličete le termin za eno napotnico, tako da vnosete ZZZS številke pacienta in številko e-napotnice, ki se nahajata na Potrdilu o izdani eNapotnici. Če posedujete digitalno potrdilo, lahko z registracijo v portal zVem upravljate z vsemi svojimi e-napotnicami in termini,
  • lahko stopite v stik z izvajalcem zdravstvene dejavnosti, ki vam lahko prekliče termin. 

Za spremembo termina je potrebno tega najprej preklicati, nato pa se na nov termin ponovno naročiti.

 

9. Kje lahko dobim pomoč in več informacij o e-naročanju?

Pomoč in dodatne informacije o sistemu eNaročanja in tudi drugih rešitve ter storitvah eZdravja, lahko dobite na Prvem nivoju podpore uporabnikom eZdravja. Kontakti so:

  • brezplačna telefonska številka: 080 2445
  • elektronski poštni naslov: podpora@ezdrav.si
  • spletni portal: podpora.ezdrav.si

 

10. Kakšne so prednosti e-naročanja, glede na to, da še vedno potrebujem papir s številko e-napotnice, da se na nekatere storitve ne da naročiti elektronsko, ..  .?

Trenutno se še priporoča, da se ob izdaji e-napotnice izda papirnato potrdilo o napotitvi. Podatek, ki je potreben za izvedbo naročanja, je številke e-napotnice. V prihodnosti bo pacient lahko posredoval elektronski naslov ali mobilno telefonsko številko, tako da se bodo lahko potrebne informacije poslale pacientu tudi preko drugih medijev. Ta možnost še ni realizirana, tudi zaradi dejstva, da so na tiskanem potrdilu tudi druga navodila o možnostih eNaročanja. V začetnih mesecih uporabe eNaročanja je to potrebno, kasneje bodo pacienti te možnosti poznali in tiskani potrdilo ne bo več potrebno.

Pomembna prednost eNaročanja in e-napotnice je tudi ta, da napotnice ni več potrebno fizično pošiljati izvajalcem zdravstvene dejavnosti, ne glede na to, ali se je pacient naročil po elektronski ali klasični poti. e-napotnice ni mogoče zgubiti, pacientu je vedno na razpolago, da ima le dostop do interneta, ipd. S pomočjo eNaročanja pacient vedno lahko preveri svoje termine, je o njih obveščen (če je posredoval e-naslov ali mobilno številko), ter jih lahko spreminja ali tudi zamenja izvajalca zdravstvene dejavnosti, pri katerem je naročen.

V tem trenutku je res na voljo za e-naročanje le za omejen nabor zdravstvenih storitev, saj je uporaba sistema še v začetni fazi. Še v letošnjem letu se bo nabor takih storitev razširil.

Za dostop od e-napotnic imajo pacienti več možnosti. Če nimajo digitalnega potrdila, je zaradi varnosti res potrebno za vsako e-napotnico posebej vnesti potrebne podatke, da se do nje pristopi. V primeru, ko pa pacient ima digitalno potrdilo, se registrira v portal zVem (zvem.ezdrav.si), kjer pa ima na voljo več možnosti, med drugim ima pregled nad vsemi svojimi e-napotnicami in termini.

Ena glavnih prednosti eNaročanja je možnost pregleda prvih prostih terminov pri vseh izvajalcih zdravstvene dejavnosti, ki opravljajo napoteno storitev. Podatki se urno osvežujejo. Pacient ima možnost, da izbere izvajalca zdravstvene dejavnosti glede na svoje želje kjerkoli v Sloveniji.