Nazaj

e-Recept

Vprašanja in odgovori: e-Recept

1. Kaj je eRecept?

eRecept je elektronska oblika recepta, ki je obvezna za zelene recepte. Ima vse lastnosti kot jih je imel papirni recept. Beli recepti se izdajajo v papirni obliki in se lahko tudi zapišejo v elektronski obliki. 

 

2. Kako se uporablja eRecept?

Zdravnik vnese predpis zdravila v svoj informacijski sistem ter se istočasno predpis zdravila zapiše še v centralno bazo eRecepta. To omogoča dvig zdravila v lekarni: ob predložitvi kartice zdravstvenega zavarovanja (KZZ) lekarnar dobi preko svojega informacijskega sistema seznam neizdanih zdravil (novi predpisi, delne izdaje posameznega predpisa ali podatke o obnovljivih receptih). Ob izdaji zdravila se ta istočasno zabeležijo v centralni bazi eRecepta.

 

3. Ali se še izdajajo recepti v papirni obliki?

Da, papirni recepti se še izdajajo v sledečih primerih:  

  • za nujne izdaje (predpiše zdravnik) se poleg elektronskega izda še papirni recept s številko predpisa eRecepta. Brez papirnega recepta ni možno dvigniti zdravila v lekarni. Papirni recept omogoča nujno izdajo tudi v primeru če ni mogoč dostop do centralnega sistema.
  • v primeru nedelovanja informacijskega sistema (lokalni in/ ali centralni) zdravnik predpiše papirni recept na osnovi katerega je možna izdaja zdravila v lekarni.
  • beli recepti se izdajajo v papirni obliki, lahko se pa tudi zapišejo v elektronski obliki.

 

4. Kaj se zgodi če ni mogoč dostop do podatkov centralne baze eRecepta?

Dostop do centralne baze je lahko moten zaradi več razlogov: motnje delovanja lokalnih sistemov (zdravnika ali lekarne), motnje na komunikacijah ali motnje delovanja same centralne baze eRecepta.
Zdravnik v takšnih primerih izda papirni recept.
Lekarnar lahko izda zdravilo samo za nujne izdaje na osnovi papirnega recepta. V ostalih primerih brez dostopa do centralne baze lekarnar ne sme izdati zdravila. V primeru nedelovanja lekarniškega sistema lahko napoti uporabnik v drugo lekarno.

 

5. Kaj je potrebno za dvig zdravila v lekarni?

Za dvig zdravila v lekarni je potrebna kartica zdravstvenega zavarovanja (KZZ) za katero je zdravnik predpisal zdravilo. Brez kartice KZZ ni mogoča izdaja zdravil v lekarni.

 

6. Kako pacient lahko dobi informacije o izdajah in predpisih zdravil?

Pacient lahko preko spleta dobi vpogled v svoje izdaje in predpise. Pogoj za vpogled je kvalificirano digitalno potrdilo (KDP). Na osnovi svojega KDP in registracije v portalu zVem na strani https://zvem.ezdrav.si/domov ter izbire zavihka eRecept se prikažejo podatki o predpisanih zdravilih in dvigih ter tudi revizijske sledi o dostopih do podatkov (kdaj, kdo, kaj in kako je dostopal do podatkov posameznega pacienta). Podobno informacijo (brez revizijskih sledi) pod podobnimi pogoji je možno pridobiti tudi na https://moj.zzzs.si/.

 

7. Kdo ima vpogled v podatke eRecept? Ali obstajajo sledi kdo je in kako uporabljal podatke?

Predpogoj za dostop do podatke je posebna poklicna kartica zdravnika ali lekarnarja, ki jo izdaja ZZZS. Zdravniku ali lekarnarju njegova ustanova dodeli pravice - pooblastila do uporabe rešitve eZdravja - v tem primeru eRecept. Potem takšna pooblaščena oseba na osnovi kartice zdravstvenega zavarovanja preko svojega informacijskega sistema lahko dostopa do podatkov pacienta. Vsi dostopi in spremembe podatkov vezani na eRecept se beležijo tako da se točno ve kdo, kdaj, kaj in kako je dostopal in spreminjal pacientove podatke.